במידה מעטה
במידה בינונית
במידה טובה
במידה רבה
במידה רבה מאוד
•רותם לעשייה- חזון טוב הנו חזון שכאשר אנו קוראים אותו, אנו חשים כי אנו נטענים באנרגיה, במוטיבציה לקום ולעשות מעשה. חזון הרותם לעשייה הנו חזון שמצליח להעביר את חשיבות ומשמעות המפעל ולגרום לנו להזדהות עמם רגשית.
•ריאלי- על החזון להיות מעט מעבר לאופק. חזון קונקרטי וקרוב מדי לא ישיג את האפקט הרצוי, אך חזון הזוי שיושג באלף הבא לא יגרום אף הוא לרתימה ולחיבור הרגשי.
•ממוקד- על החזון להיות תמציתי וממוקד במסר אחד, ולא להתפרש על פני מסרים רבים ומבלבלים.
•ברור- חזון טוב הנו חזון שהאמירה בו הנה בהירה וצלולה, כך שכאשר נפגוש בה לא ניאלץ לתהות על קנקנה ולנסות לפרשה במיני דרכים.
•מבדל- על החזון להבהיר מהו הערך המוסף של הארגון, ומה מבדיל אותו מארגונים דומים לו.
•עקבי- יש חשיבות כי אם קיימים חזונות נוספים בארגון (של מחלקות בו, של אנשים פרטיים בו), כולם יהיו בהלימה לחזון הארגוני הכולל.
•תקשורתי- על החזון להיות ניתן להעברה, ומתקשר את המסר שבו בקלות יחסית, גם לאנשים שאינם מצויים בתחום התוכן הספציפי.