יום שישי 29 מרץ 2024   כניסה למערכת  
 על התוכנית הלאומית

 

התוכנית הלאומית לקידום אורח חיים פעיל ובריא

התוכנית הלאומית נועדה לקדם אורח חיים פעיל ובריא בקרב אזרחי ישראל, להתמודד עם מגיפת ההשמנה והסוכרת באמצעות חינוך, הסברה וחקיקה ותוך הקצאת משאבים משמעותיים.  

שר החינוך, מר גדעון סער: "למערכת החינוך תפקיד משמעותי בתהליכי שינוי חברתי ובקידום אורח חיים פעיל ובריא. למערכת החינוך יש תפקיד מכריע בהקניית ההרגלים ליצירת אורח חיים בריא בקרב ילדים ובני נוער. אני מאמין כי בכוחם של הילדים להיות סוכני שינוי עבור החברה כולה באמצעות ההשפעה על הוריהם ועל בני המשפחה".

לקראת פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, תשע"ב, הכריז שר החינוך, גדעון סער, כי שנת הלימודים תעמוד בסימן אורח חיים פעיל ובריא. בהתאם לכך, גובש חוזר מנכ"ל מיוחד לבתי הספר, המנחה את מנהלי בתי הספר והמורים לפעול לגיבוש תכניות מותאמות לבתי הספר ולהטמעת תכניות מערכתיות שגובשו על ידי אנשי מקצוע בשיתוף משרד החינוך.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת: "התוכנית הלאומית לאורח חיים פעיל ובריא מצטרפת לשורה של פרויקטים שאני מובילה בשנתיים האחרונות שמטרתם להגביר את המודעות לספורט והעיסוק בפעילות גופנית כחלק משמירה על אורח חיים בריא. כשרת הספורט אני סבורה שזוהי חובתי לפעול לא רק לקידום הספורט ההישגי אלא גם לעידוד וטיפוח הספורט העממי מתוך אמונה שזה לא רק בריא אלא גם כיף ואמצעי לשיפור איכות החיים. אני סבורה שזו החלטה נכונה וחשובה להציב את הספורט והפעילות הגופנית במקום מרכזי בתוכנית הלאומית. במסגרת התוכנית יתמקד משרד הספורט בהנגשת מתקני הספורט והתשתיות לציבור במטרה להרחיב את מעגלי האוכלוסייה שישתתפו בפעילות גופנית מאורגנת או עצמאית. אני מאמינה כי שיתוף הפעולה בין המשרדים השותפים לתוכנית ותמיכת ממשלת ישראל בה יסייעו להביא לשינוי הרגלי פעילות גופנית ותזונה של האוכלוסייה לאורך זמן, ומכאן לשיפור איכות החיים של אזרחי ישראל".

 

משרד הבריאות, בשיתוף משרד החינוך ומשרד התרבות והספורט, יזמו  תוכנית לאומית, שתקיף את כל סוגי האוכלוסייה ותשפיע על כל אזרחי ישראל – החל מהרמה הלאומית ועד לרמת הפרט, המשפחה והשכונה. מטרת התכנית לשנות מיסודו את המצב הקיים. התכנית הלאומית עוסקת ביצירת סביבה מתאימה לפרט המאפשרת בחירה קלה יותר באורח חיים פעיל ובריא ובמתן כלים לשיפור אורחות חיים בדגש על תזונה נבונה וביצוע פעילות גופנית קבועה.

בבית הספר נקיים השנה הרצאות בנושא של חשיבות התזונה הנכונה, הרצאות בנושא חשיבות הפעילות האירובית, הרצאות רופא בנושא, פעילות למניעת עישון, ימי ספורט וארוחות בוקר והפסקות של מעדני בריאות.

 קישורים לכתבות סרטים ולמידע ברשת
שחף מערכות מידע